Blog post

Jak prowadzić marketing biura nieruchomości na Facebooku?

W dzisiejszych czasach prawie każda firma ma konto na Facebooku. Jednakże nie każda firma wie, jak osiągać cele biznesowe. Poniżej znajdziesz wskazówki na co zwrócić uwagę tworząc profesjonalny fanpage biura nieruchomości.

Poniższe informacje zostały zebrane poprzez analizę  dobrze prosperujących facebookowych kont biur nieruchomości.

1.Dobre zdjęcia nieruchomości

Nie sposób przecenić wagi dobrego zdjęcia. Mówi się, że jeden obraz wart jest 1000 słów. Sprawdza się to w dziedzinie nieruchomości. W zależności od tego, jaką nieruchomość chcemy sprzedać, potencjalny klient może chcieć zobaczyć zdjęcia łazienki, kuchni, sypialni lub innego pomieszczenia. Mogą to być także zdjęcia okolicy lub terenu nieruchomości. Lepiej nie gdybać nad tym, co chciałby zobaczyć klient – lepiej od razu mu to pokazać i to dbając o jak najlepszą jakość. Biura prowadzące swą działalność świadomie, wiedzą, że dobre zdjęcie buduje pierwsze wrażenie i może stać się impulsem do zakupu. Działa to oczywiście w obie strony. Posiadając dobrej jakości zdjęcia można tworzyć z nich na Facebooku posty-galerie. Dzięki takiemu podejściu agent nieruchomości pozyskuje osoby naprawdę zainteresowane swoją ofertą.

2.Nagrania wideo

Jeśli zdjęcie jest tak ważnym elementem w marketingu, to jak skuteczny jest ruchomy obraz? Wybitne biura nieruchomości stosują nagrania wideo we wszelakiej formie – nagrania z drona, slideshowy pomieszczeń (przechodzące zdjęcia), prowadzoną wycieczkę wideo po domu itp.

Wideo posiada wiele zalet:

  • z roku na rok wzrasta odbiór treści wideo, trend ten wynika z faktu, że ludzie poszukują łatwo przyswajalnej formy  odbioru treści,
  • wideo można wykorzystać w przeróżnych mediach: jako prezentacje indywidualne dla klienta, reklamę na YouTube, na stronie internetowej, jako reklamę w telewizji,
  • Facebook wprowadził mechanizm autoodtwarzania filmów, co powoduje, że podczas przeglądania serwisu nagranie uruchamia się automatycznie i tym samym przyciąga uwagę odbiorcy w gąszczu innych informacji.

3.Nowe technologie

Prosperujące biura nieruchomości korzystają z technologii 3D takich jak wirtualne spacery po domach i ich okolicy lub prezentacje z wykorzystaniem zdjęć lub nagrań 360.

Do prezentacji agent może wykorzystać okulary cardboard, Google VR lub sam telefon. Facebook wspiera wyświetlanie zdjęć w 360 stopniach, co sprawia, że wykorzystanie technologii przychodzi o wiele łatwiej. Wszystko po to, aby klient w jak najbardziej rzeczywisty sposób zapoznał się z ofertą, czyli propozycją konkretnej nieruchomości.

Jak możesz to wykorzystać w swoim biurze nieruchomości?

Możliwości jest wiele. Znając wymagania i potrzeby swojego klienta możesz na przykład oprowadzić go po mieszkaniach, które najbardziej go zainteresują, jednocześnie opowiadając, jak może wyglądać jego życie w danej nieruchomości – miłe chwile spędzone z bliską osobą przy pięknym widoku na całe miasto,  wspaniałe i pełne radości spotkania ze znajomymi, przestronna kuchnia, ustawna łazienka. Pamiętaj, im bardziej spersonalizowana i dobrana do klienta oferta, tym większe prawdopodobieństwo, że zamkniesz sprzedaż.

4.Opinie

Ten punkt nie powinien dziwić. W każdej branży liczy się opinia, ocena, jakość. Facebook dostarcza mechanizmów, które pozwalają wprowadzać użytkownikom opinie na temat naszych usług. Nie inaczej ma się to w branży nieruchomości. Niezależnie od tego, czy klient jest mniej, czy bardziej zamożny – zakup nieruchomości jest dla niego bardzo poważną decyzją. Jako odbiorca usług oczekuje profesjonalnej obsługi. Jak lepiej przekonać potencjalnego klienta niż przez dowód społecznej słuszności w postaci opinii zadowolonego klienta? Na opinie pracuje się od początku do końca sprzedaży.

Pamiętać, aby na końcu transakcji poprosić klienta o pozostawienie jej na Twoim profilu!

5.Dobrze skierowana płatna reklama

 Każda nieruchomość może mieć innego klienta docelowego – pokoje dla studentów, apartamenty, domy jednorodzinne, kawalerki. Kupno, sprzedaż, wynajem nieruchomości. W zależności od tego, kim jest klient musisz dostosować reklamę tak, aby trafiła do odpowiedniej osoby. W końcu nie będziesz pokazywać apartamentu za 2 mln zł biednemu studentowi, prawda?

W tym miejscu pojawia się potrzeba znajomości klienta – wiek, płeć, status majątkowy, miejsce pochodzenia. To wszystko ma wpływ na skuteczne kierowanie reklamy. Dokładniej opisujemy to tutaj.

Zazwyczaj intuicyjnie jesteśmy w stanie powiedzieć, kto jest naszym klientem. Niestety, w przypadku reklamy na Facebooku nie jest to takie proste. Jeśli chcemy oszczędzić czas i pieniądze przeznaczone na budżet reklamowy najlepiej skorzystać z pomocy specjalisty, który potrafi powiązać informacje posiadane przez nas z danymi dostarczanymi przez Facebooka. Tym samym jest w stanie wycelować w wąską grupę osób będących naszymi klientami i osiągnąć nasze cele biznesowe.

6.Promowanie wysokiej jakości materiałów

Zakładając, że masz już galerie pięknych zdjęć, atrakcyjne nagrania wideo i zdjęcia 360 – masz genialny materiał do promocji na Facebooku. Materiał ten ma ogromny potencjał wspierania sprzedaży i generowania ciepłych kontaktów.

Podsumowując:

  • rób dużo dobrych zdjęć,
  • korzystaj z nagrań wideo,
  • stosuj nowe technologie, aby wywrzeć silniejszy wpływ na odbiorcę,
  • zadbaj o opinie klientów na swoim fanpage’u,
  • promuj posty z interaktywnymi materiałami wysokiej jakości,
  • trafnie określ grupę docelową,
  • skorzystaj z pomocy specjalisty.

 

Autor: Aleksander Dudek tel. 727 926 470, Wild Moose

 

 

Leave a comment

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Podziel się z innymi!

Cieszy nas, że przeczytałaś/eś cały artykuł! Jeśli dał Ci wartość udostępnij go swoim znajomym. Dziękujęmy.