Blog post

Jak za pomocą marketingu internetowego zwiększyć polubienia fanpage?

Facebook jest kanałem komunikacyjnym, który biura nieruchomości szybko zaadoptowały w swoich działaniach promocyjnych. Nic w tym dziwnego. Profil firmowy na tym portalu daje świetne  sposoby dotarcia do potencjalnych klientów, a perspektywa możliwych zasięgów naszych postów powala. Wszystko w szybki, jednak jak pokazuje praktyka – niekoniecznie prosty sposób. Dużej części biur nieruchomości trudno się wybić. Jak zdobyć upragnione “lajki” i zwiększyć dostęp do odbiorców?

Wzloty i… upadki

  Często za niepowodzenie rozwoju fanpage biura nieruchomości odpowiadają błędy popełniane przy jego prowadzeniu. Poniżej kilka przykładów. Zwróć uwagę na to, czy ich nie popełniasz. Jeśli tak, postaraj się wyeliminować je jak najszybciej.

    1. Zbyt częste lub zbyt rzadkie umieszczanie postów w kontakcie z odbiorcą musisz być regularny – nie ma zmiłuj. Każdy artysta, dba o swoją publikę. Musisz robić to samo. Warto, abyś wyznaczył sobie konkretną, najlepiej tygodniową, liczbę postów i konsekwentnie ją realizował. Pamiętaj, że według powiedzenia “Co za dużo, to niezdrowo” nie możesz też przesadzić z ich liczbą. Postując za często możesz zniechęcić odbiorców do swoich wpisów i wywołasz nieprzyjemne skojarzenie z marką, a to ciężko już odwrócić.
    2. Za dużo treści promowanych – z założenia nie więcej niż 20% postów powinno  promować Twoje usługi lub przedstawiać oferty sprzedaży nieruchomości. Fanpage nie może być tablicą ogłoszeń. Do takich celów przeznaczone są facebookowe grupy ogłoszeniowe, do których z pewnością należysz. Powinieneś myśleć o Facebooku jak o sposobie na dostarczanie wartościowych i przydatnych treści, dzięki którym Twoja firma będzie mogła kreować swój wizerunek eksperta.
    3. Zły dobór grafik do postów oraz grafiki dziś czytamy obrazkami. Musisz się do tego przyzwyczaić i mieć to na uwadze przy dodawaniu każdego posta. Zwłaszcza w branży nieruchomości grafika ma kluczowe znaczenie, a jej kolorystyka musi być spójna z treścią posta. Pierwsza myśl jest zawsze najlepsza. Przeczytaj treść i wykorzystaj  ją w tworzeniu grafiki. Kieruj się zasadą “Mniej znaczy więcej” i pamiętaj o odpowiednich rozmiarach obrazu. Dobra grafika musi przyciągnąć wzrok, a jeśli odbiorca widząc ją, wie domyśla się o czym będzie post, to trafiłeś w dziesiątkę!
    4. Złe umiejscowienie treści   na co zwracasz uwagę w pierwszej kolejności przeglądając  Aktualności na swojej tablicy? Oczywiście na obraz! Tak samo zachowuje się również Twój odbiorca. Tworząc treść, wiesz, na której jego części   zależy Ci najbardziej. Możesz zawrzeć ją w grafice – będzie bardziej widoczna. Ale uwaga! Najlepiej niech będzie to krótkie hasło. Dużo tekstu w grafice bardzo obniża jej atrakcyjność i zniechęca do przeczytania całej treści posta, a właśnie na niej zazwyczaj najbardziej zależy administratorom. Uatrakcyjnij swój content dostępnymi emoij, zwłaszcza jeśli jest on dość długi. Pamiętaj, że tzw. wprowadzenie światła, czyli robienie odstępów pomiędzy częściami tekstu, sprawia, że jest on przejrzysty i czytelny.
    5. Brak interakcji – Facebook jest platformą przeznaczoną do konwersacji. Jak w przypadku każdego medium społecznościowego, musisz być obecny tak często, jak to możliwe. Zaplanuj swój czas w taki sposób, aby na bieżąco odpowiadać na komentarze i pytania użytkowników. Nie zapomnij, aby podziękować za ich opinie. To ważne, ponieważ reakcja na  aktywność odbiorców: buduje relację pomiędzy użytkownikiem a Twoim biurem, sprawia, że zapada mu ono w pamięć, Twoja działalność zaczyna być postrzegana jako zaufana. Dobry kontakt z firmą daje poczucie bezpieczeństwa usług.
    6. Umieszczanie postów o złych porach – dowiedz się, kiedy Twoi odbiorcy są aktywni – to najlepsza pora na post. Działania prowadź regularnie – nie omijaj weekendów. Być może właśnie wtedy Twoi odbiorcy mają czas na zaglądanie na Facebooka? Często zdarza się, że posty publikowane w weekendy wywołują największe zaangażowanie. Wszystko zależy od specyfiki grupy docelowej.
    7. Zasada 2 zdjęć – od jakiegoś czasu wiadomo, że posty zawierające 2-3 zdjęcia generują o wiele większy zasięg organiczny niż tradycyjny post z pojedynczym zdjęciem. Facebook traktuje takie posty podobnie do statusów, które z reguły osiągają lepszy zasięg niż inne rodzaje treści. To potencjał dla postów biura nieruchomości, w których chcesz pokazać: zdjęcia mieszkań, spontaniczne fotki życia firmy, zdjęcia ze spotkań biznesowych itd.

Teraz, Twój dopracowany pod każdym względem fanpage jest już gotowy na starcie z sokolim wzrokiem odbiorcy.

No, ale jak zdobyć “lajki”?

  Aby pozyskać nowe polubienia najlepiej wykorzystać do tego celu remarketing na Facebooku. Jego działanie jest banalnie proste. Wystarczy, że ktoś wejdzie na Twój fanpage lub stronę www – automatycznie zostaje wpisany na listę remarketingową. Od tego momentu reklama Twojego profilu będzie mu się wyświetlać podczas przeglądania innych treści. W tym przypadku kampanię marketingową należy skierować na osoby, które jeszcze nie polubiły fanpage’a, ale miały już styczność z nim lub stroną internetową Twojego biura nieruchomości, czyli po prostu je przeglądały.

Reklamę możesz dopasować do wieku, płci czy miejsca zamieszkania, zgodnie z tym, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć. Różnorodność wyboru treści i formy reklam daje ogromne możliwości marketingowe. Dlaczego? Kiedy docierasz ze spersonalizowanym komunikatem reklamowym wyłącznie do określonej grupy z pewnością więcej osób, chociażby z ciekawości, zajrzy na Twój profil i zostawi tam swojego “lajka”. Być może dlatego, że spodobał mu się Twój profesjonalizm, zaciekawiły treści lub oferta, a może chce obserwować zachowanie Twojej firmy, zanim dokona zakupu. Powodów może być wiele. Ważne, że od tej chwili masz możliwość pracowania nad “zalajkowanym” klientem poprzez regularne dostarczanie mu komunikatów prostym kanałem przekazu: content -> bezpośrednie wyświetlenie na tablicy. To najskuteczniejszy schemat drogi informacji do odbiorcy. W ten sposób możesz skutecznie budować swoją markę.

 

Autor: Aleksandra Lutkiewicz
Kontakt: aleksandra.l@wildmoose.pl

Leave a comment

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Podziel się z innymi!

Cieszy nas, że przeczytałaś/eś cały artykuł! Jeśli dał Ci wartość udostępnij go swoim znajomym. Dziękujęmy.