Blog post

Marketing długofalowy – czy to się opłaca?

Inwestujesz bądź zastanawiasz się nad inwestowaniem w marketing internetowy, a może szukasz po prostu informacji? We wszystkich przypadkach, wiedza, dlaczego skuteczniej jest prowadzić kompleksowe działania marketingowe w sieci, z pewnością Ci się przyda. Z jakich narzędzi korzystać i co będzie najlepiej odpowiadać Twoim potrzebom? Dowiedz się już teraz!  

Trochę podstaw

Pokrótce, kilka słów o tym, jakie narzędzia z pewnością Ci się przydadzą. Kampania AdWords i remarketing to słowa klucze, które otworzą Ci drzwi do efektywnego marketingu internetowego.

Kampania AdWords to inaczej linki sponsorowane. Pozwalają na szybkie dotarcie do klienta i gwarantują wysokie miejsce w wyszukiwarce Google. Jest to dużo szybszy sposób niż pozycjonowanie, ponieważ w przeciągu kilku godzin możesz znaleźć się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania.

Remarketing wykorzystuje się,  aby powtórzyć przekaz reklamowy użytkownikom, którzy odwiedzili stronę Twojej firmy lub produktu. Remarketing możesz wykorzystać na wiele sposobów. Możesz spróbować nakłonić do finalizacji transakcji potencjalnego klienta, który z jakiegoś powodu na pewnym etapie zrezygnował z zakupu. Możesz skierować kampanię z najnowszymi promocjami dla klientów, którzy dokonali już zakupu. Możesz… tak naprawdę ogranicza Cię tylko wyobraźnia, tyle możliwości posiada narzędzie remarketingu AdWords!

A jak wygląda to w praktyce?

Pan Grzegorz poszukuje mieszkania w Centrum Warszawy. Powoli zaczyna rozglądać się za ofertami. Zakup mieszkania nie jest szybką decyzją. Nasz bohater trafia do biura nieruchomości “Twój dom” przegląda propozycje mieszkań, lecz póki co nie jest zdecydowany. Po pewnym czasie zaczyna za nim podążać reklama  dostosowana do jego wymagań: cena, lokalizacja, metraż. Po kilku miesiącach Pan Grzegorz zdecyduje się na zakup nieruchomości w firmie “Twój Dom”. Dlaczego? Na podstawie pozostawionych przez niego danych biuro nieruchomości mogło dostosować reklamę dokładnie do jego potrzeb! Dzięki remarketingowi dynamicznemu skrócisz drogę od zainteresowania do finalnego zakupu.

Dlaczego Ci się to opłaci?

Świadomie prowadzona kampania AdWords z pewnością przyniesie Ci wiele korzyści –  podniesie konwersję oraz zwiększy zainteresowanie klientów, a co za tym idzie sprzedaż. Kampania linków sponsorowanych działa jednak tylko tu i teraz. Nie sprawdzi się, kiedy klient już opuści Twoją witrynę, nie obejrzy produktów, nie zapozna się z usługami. Na szczęście na pomoc przychodzi wtedy remarketing, który będzie docierał do klientów niezdecydowanych, rozważających jeszcze inne opcje bądź żyjących w biegu i porzucających swoje koszyki. Zwiększy to zdecydowanie Twoją przewagę nad konkurencją.

Kompleksowe wykorzystanie narzędzi Google pozwoli Ci na długotrwałe:

  • docieranie do większego grona klientów
  • budowanie silnej marki
  • docieranie do osób najbardziej zainteresowanych ofertą
  • pomiary skuteczności i optymalizacji kampanii
  • zwroty z marketingowych inwestycji
  • zwiększenie zasięgu reklam

Jeśli zastanawiasz się nad marketingiem internetowym i oczekujesz długotrwałych efektów, polecamy Ci właśnie te rozwiązania. Wybór należy do Ciebie! 😉

Leave a comment

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Podziel się z innymi!

Cieszy nas, że przeczytałaś/eś cały artykuł! Jeśli dał Ci wartość udostępnij go swoim znajomym. Dziękujęmy.