Blog post

Remarketing – czyli jak dopiąć sprzedaż nieruchomości w Internecie?

       W Internecie sprzedajemy wszystko. Na niezliczonych liczbach stron internetowych możemy znaleźć niezliczone liczby produktów, w tym oferty sprzedaży i najmu mieszkań. Jak generować zyski wśród tak dużej konkurencji? Jak dotrzeć do klienta, który zastanawiał się już nad nasza ofertą? Odpowiedź zawiera się w jednym słowie – remarketing.

Remarketing – z czym to się je?

       Zastanawiałeś/zastanawiałaś się kiedyś jak to się dzieje, że po odwiedzeniu jakiegoś sklepu internetowego wyświetlają Ci się na różnych stronach jego reklamy, dokładnie spersonalizowane pod Twoje potrzeby? Tak, to właśnie jest remarketing, innymi słowy reklama podążająca za klientem. Umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które już wcześniej gościły na Twojej witrynie, podały swój adres e-mail lub korzystały z Twojej aplikacji mobilnej. Kiedy potencjalny klient opuści stronę bez żadnej interakcji, remarketing pozwoli Ci nawiązać z nim ponowny kontakt poprzez wyświetlanie dopasowanych, trafnych reklam. Niezależnie od tego, jaki jest cel Twojej kampanii, remarketing pomoże Ci zwiększyć zwrot z inwestycji.

Jaki remarketing jest mi potrzebny?  

      Znasz potrzeby swojego biura nieruchomości. Potrafisz z pewnością określić do kogo, z jakimi ofertami chcesz trafić. Czas abyś wiedział, jaki remarketing będzie dla Ciebie najlepszy. Google AdWords umożliwia dostęp do kilku rodzajów remarketingu:

  • standardowy najmniej zaawansowany sposób kierowania reklamy. Wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją stronę w momencie, gdy przeglądają inne witryny lub korzystają z aplikacji należącej do sieci reklamowej Google,
  • dynamiczny – bardziej zaawansowany; umożliwia wyświetlanie użytkownikom spersonalizowanych banerów reklamowych, dokładnie z tymi samymi produktami i usługami, które wcześniej użytkownicy oglądali na Twojej witrynie,
  • w aplikacjach mobilnych wyświetlanie reklam osobom, które korzystały z Twojej aplikacji mobilnej lub witryny na komórki, w tym samym czasie, kiedy używają innych aplikacji mobilnych lub przeglądają inne witryny na komórki,
  • wideo –  wyświetlanie reklam internautom, którzy weszli w interakcję z materiałami na kanale YouTube Twojego biura lub odwiedziły Twoją witrynę. Treści reklamowe są wyświetlane, kiedy użytkownicy korzystają z tego serwisu, innych witryn lub aplikacji w sieci reklamowej Google. Idealnie sprawdzają się w tym przypadku reklamy typu bumper ads (6-sekundowe) wykorzystywane w remarketingu na YouTube.

Przykłady:

 

Dodatkowo remarketing umożliwia także serwis Facebook. Reklamy wyświetlają się użytkownikom, którzy nie są fanami Twojego fanpage’a, ale weszli wcześniej jego stronę.  Oczywiście, reklamę można dopasować do wieku, płci czy miejsca zamieszkania. Różnorodność wyboru treści i formy reklam daje ogromne możliwości marketingowe.

Jak to wygląda w praktyce biur nieruchomości?

Case: biuro nieruchomości

           Pan Grzegorz poszukuje mieszkania w Centrum Warszawy. Powoli zaczyna rozglądać się za ofertami. Wiadomo, że zakup mieszkania nie jest szybką decyzją. Nasz bohater trafia do biura nieruchomości “Twój dom” przegląda oferty, lecz na razie nie jest zdecydowany. Po pewnym czasie zaczyna “chodzić” za nim reklama  dostosowana do jego wymagań: cena, lokalizacja, metraż. Po kilku miesiącach Pan Grzegorz decyduje się na zakup nieruchomości w firmie “Twój Dom”. Dlaczego? Na podstawie pozostawionych przez Pana Grzegorza danych, biuro nieruchomości mogło dostosować reklamę dokładnie do jego potrzeb!  To klasyczny przykład wykorzystania remarketingu dynamicznego, dzięki któremu została skrócona droga od zainteresowania do finalnego zakupu.

A Ty, jakiego remarketingu potrzebujesz? 🙂

 

Autor: Aleksandra Lutkiewicz, Wild Moose
Kontakt: aleksandra.l@wildmoose.pl

http://domasile.info/en/i-got-the-ofpra-file-im-preparing-for-the-interview/

Leave a comment

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Podziel się z innymi!

Cieszy nas, że przeczytałaś/eś cały artykuł! Jeśli dał Ci wartość udostępnij go swoim znajomym. Dziękujęmy.