Blog post

Skuteczny marketing z Google Analytics i Google Tag Manager

Efekty swoich działań online musisz na bieżąco monitorować, aby wiedzieć czy przynoszą zamierzony rezultat. W jaki sposób? Warto, abyś poznał dwa przydatne narzędzia, które pozwolą Ci na pełną kontrolę swojej aktywności w sieci – Google Analytics i Google Tag Manager. Znasz je? To świetnie! Jeśli nie miałeś jeszcze okazji poznać – czytaj dalej!

Pierwszy z nich – Google Analytics – to darmowe narzędzie do analizy statystyk serwisów internetowych. Jego zadaniem jest śledzenie ruchu na stronie, sprzedaży oraz konwersji (np. zakupu, zapisania się na newsletter, ściągnięcia pdf itd.). Dzięki GA dowiesz się, co robią Twoi potencjalni klienci na stronie, jak długo na niej przebywają, jakie elementy ich przyciągają, a które odpychają. Ponadto, jakie treści na Twojej witrynie są najpopularniejsze, z jakich urządzeń i lokalizacji użytkownicy ją odwiedzają, wreszcie – uzyskasz charakterystykę klienta (płeć, wiek, zainteresowania itp.). GA to naprawdę nieocenione narzędzie, które pozwoli Ci na dostosowanie witryny tak, aby zwiększyć w efekcie zyski swojego biura nieruchomości. Pamiętaj jednak, że tylko sumienna i prawidłowa interpretacja przyniesie zamierzone efekty.

Google Tag Manager to także w pełni darmowe narzędzie, którego zadaniem jest magazynowanie tagów. Czym jest tag? W dużym uproszeniu, jest to wycinek kodu, który pomaga w pomiarze ruchu na stronie, monitorowaniu kampanii online i rozpoznawaniu zachowań użytkowników. W skrócie – pomaga zebrać wszystkie potrzebne informacje, aby podejmować skuteczne decyzje w zakresie strategii marketingu online. Jakie będziesz miał korzyści z korzystania z GTM? Zastąpi on wszystkie kody, jakie do tej pory musiałbyś zamieszczać na stronie, aby móc badać i analizować wyświetlania, konwersje, błędy występujące na stronie lub inne działania na swojej witrynie. Niezależnie od tego, ilu tagów używasz, Google Tag Manager ułatwi Ci pracę oraz wpłynie na szybkość ładowania strony WWW. Dzięki temu Twoja praca przebiegnie o wiele szybciej, sprawniej i będziesz mial dostęp do opcji dla każdego tagu. Choć zapewne brzmi to dla Ciebie jak czarna magia w porównaniu do Google Analytics, z którego korzysta wiele biur nieruchomości, warto zaprzyjaźnić się z GTM.

Popularne określenie „nie mierzysz – nie zarządzasz” jest niemal odzwierciedleniem obecnego marketingu online. Aby skutecznie kierować reklamę musisz na bieżąco monitorować zachowanie użytkowników w sieci. Z pomocą przychodzą GA i GTM, które już wiesz jak wykorzystać.

Do dzieła! 🙂

 

Leave a comment

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Podziel się z innymi!

Cieszy nas, że przeczytałaś/eś cały artykuł! Jeśli dał Ci wartość udostępnij go swoim znajomym. Dziękujęmy.