Blog post

To już dziś, Google AdWords zmienia się w Google Ads!

 

Zapowiedzi zmian w systemie reklamowym Google trwały już od dawna. W czerwcu Google poinformował użytkowników w oficjalnym mailu, że oficjalna data rozpoczęcia funkcjonowania nowego Google Ads zamiast Google AdWords przypadnie na 24 lipca 2018 roku. Od dziś nowa nazwa i logo powinny być widoczne w całym interfejsie usługi, a także centrum pomocy i nowej stronie internetowej. 

Nadszedł dzień zapowiadanych zmian. Po blisko 18 latach istnienia, Google AdWords zmienia się w Google Ads. Razem z Google Ads zmienia się cały system reklamowy Google, a adres adwords.google.com zastępuje ads.google.com. Przekształceniom, według planu, ma ulec także AdWords Express poprzez wcielenie do Google Ads. Dzięki stworzeniu nowego typu kampanii o nazwie Machine Learning ma on pomagać małym firmom w tworzeniu i prowadzeniu kampanii reklamowych. To nie koniec nowości.


Kolejna zmiana to połączenie Platformy DoubleClick oraz Google Analytics 360 Suite w Google Marketing Platform. Według Google ma to polepszyć współpracę obu przedsiębiorstw. Nowym narzędziem w ramach Google Marketing Platform będzie Display & Video 360 łączące wszystkie funkcje usług DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager oraz Studio and Audience Center.


Google wprowadza także kolejne połączenie, tym razem jedną całość pod nazwą Google Ad Manager stworzą DoubleClick for Publishers oraz DoubleClick AdExchange. Google Ad Manager ma tworzyć w nową i ujednoliconą platformę reklamy programatycznej.

W skrócie:

  • Google AdWords zmienia się w Google Ads,
  • nowym adresem staje się ads.google.com,
  • AdWords Express zostaje wcielony do Google Ads,
  • połączenie doubleclick oraz google analytics 360 pod postacią Google Marketing Platform,
  • połączenie DoubleClick for Publishers oraz DoubleClick AdExchange jako Google Ad Manager.


Dlaczego Google zdecydował się na zmiany?  

Zmiany Google są zapowiedzią obiecujących planów rozwoju w związku z prowadzonymi platformami oraz kontynuacją dotychczas przeprowadzonych zmian mających na celu ułatwienie użytkownikom tworzenia kampanii reklamowych na wszystkich platformach. Wprowadzenie rebrandingu służy uproszczeniu i ujednoliceniu gamy produktów dla reklamodawców.

Leave a comment

Poprzedni artykuł

Podziel się z innymi!

Cieszy nas, że przeczytałaś/eś cały artykuł! Jeśli dał Ci wartość udostępnij go swoim znajomym. Dziękujęmy.