Blog post

Jak tworzyć skuteczny marketing internetowy dla biur nieruchomości?

      Biura nieruchomości od dawna wiedzą, czym jest marketing internetowy i że jest on ważny w ich dalszym funkcjonowaniu. Wiele z nich próbuje swych sił w sieci. Dlaczego jednym to wychodzi, a inni odnotowują straty? Jakie narzędzia wykorzystuje się w nowoczesnych kampaniach marketingowych? Kilka słów o tym, jak tworzyć skuteczny marketing dla biur nieruchomości.

        Marketing to przede wszystkim proces oparty na wcześniej ustalonej i przemyślanej strategii. Działania marketingowe w Internecie skupiają się głównie na zwiększeniu widoczności firmy w tym medium. Często biura nieruchomości, aby zaistnieć w sieci oprócz prowadzenia witryny, rejestrują się w internetowych serwisach z ogłoszeniami sprzedaży i wynajmu nieruchomości oraz prowadzą fanpage na Facebooku. Niestety, najczęściej działania te nie przynoszą zamierzonych efektów. Dlaczego tak się dzieje? Chcesz wyróżnić swoje biuro na tle tysięcy innych? Ten artykuł jest po to, żeby Ci w tym pomóc.

      Serwisy z ogłoszeniami dla biur nieruchomości takich jak otodom.pl, morizon.pl czy gumeree.pl są z pewnością ważnym kanałem dotarcia do klientów. To właśnie dlatego prawie każdy właściciel biura nieruchomości decyduje się na prowadzenie działalności również w tym polu. Sedno problemu tkwi tu w słowie “każdy”. Ciężko przebić się, zwłaszcza małym biurom nieruchomości, przez mur konkurencyjnych firm, a opłaty za współpracę nie są niskie, biorąc pod uwagę, że obecność na jednym serwisie nie wystarczy, aby zostać zauważonym. Podobnie sprawa ma się w przypadku fanpage’y. Prowadzenie profilu biura na Facebooku jest niemal oczywistością – darmowa promocja oraz budowanie zaufania do marki – nie jest to jednak takie proste. Bez odpowiednich działań ciężko wypracować sobie rozpoznawalność poprzez ten kanał.

Zaletą obecnego rynku jest mnogość i łatwy dostęp do serwisów i portali, które są sprzyjają promocji naszej firmy. Problem polega na tym, że należy wiedzieć jak z nich korzystać, aby nie stracić zainwestowanych w nie pieniędzy przeznaczonych na reklamę. Często właściciele oraz pracownicy z uwagi na natłok spraw, nie są w stanie oraz nie mają czasu na zapoznawanie się z tajnikami dobrego marketingu i reklamy. Z pomocą przychodzą tu narzędzia internetowe i doświadczeni marketerzy, którzy dołożą wszelkich starań, aby Państwa biuro nieruchomości zwiększyło swoje zasięgi, a w konsekwencji zyski ze sprzedaży i najmu.

Kampania linków sponsorowanych

      Jednym z najskuteczniejszych używanych w tym celu narzędzi jest między system Google AdWords, czyli linki sponsorowane. To nic innego, jak  reklamy umieszczane w wyszukiwarce, ukazujące się nad naturalnymi wyświetleniami na stronie internetowej. Tworzone są za pomocą systemu AdWords firmy Google, w którym na bieżąco można planować ich rozwój, sprawdzać efektywność i dokonywać w nich zmian. Cele kampanii linków sponsorowanych mogą być różne, od zwiększenia sprzedaży czy budowania marki czy zaufania do niej (zwiększa to pewność, że firma, która inwestuje w widoczną reklamę nie dopuści się oszustwa), po promocję wydarzeń. Reklamy AdWords wyświetlane są w aplikacjach na smartfony i tablety, na poczcie Gmail, kanale YouTube czy w Google Maps.

Korzyści dla Twojego biura nieruchomości z linków sponsorowanych to przede wszystkim:

  • szybkie osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce
  • docieranie do ponad 96% polskich internautów
  • docieranie wyłącznie do zainteresowanego klienta
  • opłata wyłącznie za kliknięcia potencjalnego klienta
  • pełna kontrola budżetu marketingowego
  • zdobywanie cennych i trafnych odwiedzin

Remarketing

       Google oprócz kampanii linków sponsorowanych oferuje także z całą pewnością jedną z bardziej skutecznych narzędzi, jakim jest remarketing. Dlaczego? Pozwala on pracować nad potencjalnym klientem, który już wcześniej odwiedził witrynę Waszego biura nieruchomości.

Źródło: Opracowanie własne

Case:
Biuro nieruchomości “Mieszkanko” z Warszawy po analizie ruchu na stronie internetowej dowiaduje się, że wielu klientów poszukuje mieszkań 2-pokojowych na warszawskiej Pradze. W większości nie decydują się oni jednak na skorzystanie z oferty. Właściciel biura chce do nich dotrzeć, więc decyduje skorzystać z remarketingu AdWords. Tworzy kampanię reklamową z najciekawszymi ofertami mieszkań dwupokojowych na Pradze i ustawia listę kierowania na osoby, które szukały tych ofert na jego stronie. Okazuje się, że sprzedaż mieszkań na Pradze wzrosła o 120%, ponieważ klienci, którzy na początku się nie zdecydowali na wybór oferty “Mieszkanka” po pewnym czasie widząc reklamę oferty jednak postanowili z niej skorzystać.

Pamiętaj, że standardowe działania promocyjne takie jak serwisy dla biur ogłoszeń czy profile prowadzone na Facebooku, bez odpowiedniego wsparcia, nie dadzą oczekiwanych efektów. Aby tak się stało, należy działać kompleksowo, wtedy zwrot z inwestycji przyjdzie szybko.

 

Autor: Aleksandra Lutkiewicz, Wild Moose
Kontakt: aleksandra.l@wildmoose.pl

Leave a comment

Następny artykuł

Podziel się z innymi!

Cieszy nas, że przeczytałaś/eś cały artykuł! Jeśli dał Ci wartość udostępnij go swoim znajomym. Dziękujęmy.