
Zainstaluj Piksel Facebooka i ciesz się skutecznym marketingiem
Jeśli jesteś właścicielem biura nieruchomości (i nie tylko) i chcesz rozwinąć swoją strategię reklamową na Facebooku wykorzystaj do tego narzędzie Piksel Facebooka. Jeśli to pojęcie jest dla Ciebie nowe i nie do końca wiesz, o co chodzi przeczytaj koniecznie ten artykuł. Będzie krótko i na temat.
Co powinieneś wiedzieć na temat tego narzędzia?
Piksel Facebooka oferuje zaawansowane możliwości monitorowania konwersji w Twojej witrynie oraz możliwość lepszej optymalizacji Twoich kampanii reklamowych. Konwersją nazywamy spełnienie przez użytkownika założonego przez nas celu na stronie internetowej, czyli różnego rodzaju działania: zakup produktu, zapis do newslettera, pobranie pliku, wyświetlenie strony kluczowej, rejestrację itp. Piksel jest niezbędny, jeśli chcesz wykorzystywać w swoich działaniach remarketing, czyli kierować reklamy na Facebooku do użytkowników, którzy byli już na Twojej stronie internetowej. Aby korzystać z narzędzia musisz uruchomić Menedżera Reklam i mieć możliwość aktualizacji kodu witryny. Piksel znajdziesz w zakładce Piksele. Możesz wybierać jednak różnorodne cele, które Twoja kampania ma realizować. Facebook oferuje możliwość stworzenia zdarzeń standardowych do jakich należą np. dodanie produktu do koszyka, zakup czy rejestracja. Dodatkowo dzięki stworzonym zdarzeniom niestandardowym możesz monitorować np. odsłony konkretnych podstron czy kliki w konkretne przyciski. Jedno konto reklamowe uprawnia Cię do korzystania z jednego piksela. Kod piksela skopiuj i umieść pomiędzy znacznikami <head> i </head>.
Skąd wziąć Piksel Facebooka?
Jeśli masz już konto reklamowe na Facebooku to wydobycie Twojego indywidualnego kodu jest bardzo proste. Wejdź do Power Editora lub Menadżera Reklam i wybierz z Menu -> PIXELE, a następnie postępuj wg instrukcji:
- Przejdź do karty Piksel Facebooka w Menedżerze reklam.
- Kliknij przycisk Utwórz piksel.
- Wprowadź nazwę piksela (jego nazwę możesz później zmienić w karcie Piksel Facebooka).
- Zaznacz pole wyboru, aby zaakceptować warunki.
- Kliknij opcję Utwórz piksel. Gotowe!
Uzyskany kod będzie indywidualny dla Ciebie. Wklej go na każdą podstronę Twojej witryny. Najlepiej zrobić to za pomocą odpowiedniej wtyczki (najczęściej są darmowe) lub zlecić programiście. Zajmie Wam to nie więcej niż 5-10 minut.
Pomocne narzędzia
Jeśli będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, czy piksel, który przed chwilą podłączyłeś do swojej witryny działa poprawnie, skorzystaj z wtyczki przeglądarki Chrome – Facebook Pixel Helper. Jeśli wtyczka nie wykryje żadnych błędów, możesz być pewny, że Twoje narzędzie już działa i możesz zacząć tworzyć reklamy.
Z Piksela możesz korzystać także na Linkedin (LinkedIn Insight Tag), co zwiększy Twój potencjał analityczny, ponieważ pozwoli Ci pozyskać ważne informacje na temat ludzi, którzy odwiedzają Twoją stronę. Możesz wykorzystywać go również w kampaniach, by śledzić konwersję, dokonywać ponownego targetowania reklam na wcześniej odwiedzających użytkowników oraz zdobywać dodatkowe informacje jak ludzie reagują na Twoje reklamy.
Piksel Facebooka stanowi bezcenne narzędzie analityczne. Jeśli traktujesz poważnie rozwój swojej marki i jej efektywną promocję w kanale social media musisz z niego korzystać. Nie musisz być wytrawnym analitykiem, aby korzystać z tego narzędzia. Piksel na podstawie pozyskanych danych i własnych algorytmów sam wyciąga wnioski, jaki odbiorca konwertuje na Twojej stronie.
Dokładne informacje na temat instalowania, wdrażania konfiguracji oraz optymalizacji znajdziecie pod linkiem: https://www.facebook.com/business/help/1058078787600162#.